Ingående om Ö-livet

Det vi fick ha med oss var: Ris, salt, gryta, kniv, pressening, sovsäck, kniv & kläder + en personlig sak

Det hela gick ut på att vi skulle leva Robinson liv på en Ö. Från början skulle vi va där en vecka men det kortades ner till 2 nätter & 3 dagar, tacka gudarna för det!
Att leva på ris va ingen höjdare, första kvällen blev det mörkt snabbt och vi fick skynda oss med att få upp presseningen till ett vindkydd. Tur vi hade myggnät!
Sedan skulle det kokas ris till kvällsmat, det hela slutade med att vi åt halvkokt hårt äckligt översaltat ris. Eftersom vi inte hade något galler så gick det hela inte så bra. Vi hade även fått upp 4 fiskar (3 mörtar & 1 aborre) som vi i princip förstörde genom att tappa ner dom i grillen.
Efter det gick vi och la oss, utan liggunderlag är ingen höjdare, värsta natten någonsin. Ljud från olika ställen skrämde upp oss, framförallt Sofia, Emilia & Josefine va vettskrämda. Man kna säga att de va kycklingarna, jag hönan, André tuppen.
Morgonen därpå blev det gammalt ris till frukost. Sedan simmade jag, Sofia och Andé över till grannön för att leta mer ved, då vi hade fått med oss på tok för lite och på vår ö fanns det knappt någon ved alls!
Höjdpunkten på grann ön var när vi hittade blåbär, mycket gott. Lite ved fick vi också med oss.
Senare på dagen fick vi överkokt ris, mkt gott jämnfört med frukosten. Vi drog även upp 10-11 fiskar som vi åt. Dock ringde min kära pojkvän och sa att de viskarna vi åt äter andra fiskars bajs, så jag började spy, och alla utom André bröt ihop totalt och satt och bölade.
Jag ringde mamma o sa till henne att vi skulle äta pizza när jag kom hem.
Natten va hemsk och ingen kunde sova, massor med ljud och skit hela tiden! Spöregnade gjorde det såklart också.
Morgonen efter va vi utsvultna och väntade i största utsträckning på att räddningen skulle komma!
Vi sket i riset och satt och pratade om mat istället!
En iller såg vi det med, precis där vi suttit och fiskat kvällen innan.
Allt va bara hemskt, och jag rekomenderar ingen att utsätta sig själv för det vi gjorde!

Fiskeligan:
Sara: 11st
Emilia: 2-3st
Sofia: 1st
André: 1st

Kommentarer
Postat av: micki

sprit löser alla problem

2009-08-11 @ 21:58:35
Postat av: Robin

Gissar på att mobil var din personliga sak? ;)

2009-08-12 @ 04:24:05
Postat av: Micki

vem fan behöver mobil om man har sprit:) spriten är viktigare... du somnar lättare, du blir inte hungrig o du fryser inte. inget av detta kan en mobil fixa:^P

2009-08-13 @ 18:06:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0